کشف زیرخاکی درمیدان انقلاب+عکس طنّاز
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

کشف زیرخاکی درمیدان انقلاب+عکس

فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف دو عدد مجسمه زیر خاکی با قدمت سه هزار و دویست ساله در ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

سردار رحمت اللهی دراین باره گفت: یکی از ماموران ایست و بازرسی پلیس راه آهن حین بازدید وسایل همراه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به محتویات داخل کیف دستی یکی از مسافران مشکوک و در بازرسی از آن دو عدد مجسمه شبیه زیر خاکی، یکی بصورت پیکره نیم تنه انسان و دیگری انسان ایستاده بدون پا کشف کرد.


زیرخاکی ۳ هزار ساله

فرمانده پلیس راه آهن ادامه داد: مسافر مزبور با مشاهده کشف اشیای عتیقه با ایجاد سر و صدا و تهدید مأموران مبنی بر شکایت از آنها از طریق ۱۹۷ قصد رد گم کردن را داشت اما مامور پلیس با ظن اینکه اشیای مزبور عتیقه است، وی را به اداره آگاهی پلیس راه آهن معرفی کرد. این مسافر در تحقیقات اولیه پلیسی اقرار کرد مجسمه ها را بدلیل شباهت به زیر خاکی بودن آنها از شخصی ناشناس در میدان انقلاب به مبلغ ده هزار تومان خریداری کرده و هیچگونه سابقه کیفری ندارم.

به گفته او با عنایت به احتمال قدیمی بودن مجسمه ها مراتب به اطلاع مقام قضایی رسید، گفت: بنا به دستور مقام قضایی استعلام از اداره میراث فرهنگی جهت تشخیص قدمت مجسمه ها صادر و اموال مکشوفه به اداره مربوطه ارسال شد.

فرمانده پلیس راه آهن با بیان اینکه برابر ماده ۵۶۲ قانونی مجازات اسلامی خرید یا فروش اشیای عتیقه و یا حفاری جهت استحصال ممنوع است، ادامه داد: برابر نظریه کتبی کارشناسان مجسمه های مزبور جزو الهه های مورد پرستش عیلامیان بوده و در حوالی تپه های باستانی خوزستان یافت می شود و قدمت آن بالغ بر سه هزار سال است. جوابیه میراث فرهنگی به نظر مقام قضایی رسیده و پرونده مربوطه تحت رسیدگی است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:کشف زیرخاکی درمیدان انقلاب+عکس,

  • tannaz

    امیر و سجاد

    tannaz

    http://tannaz.loxblog.ir

    طنّاز

    کشف زیرخاکی درمیدان انقلاب+عکس

    طنّاز

    به وبلاگ من خوش آمدید

    طنّاز